Kontrolní výbor
Pracovní náplní kontrolního výboru obce je:
-
Kontrola dodržování právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku samostatné působnosti.
-
Kontrola plnění usnesení zastupitelstva obce
-
Vyjadřuje se k vnitřním směrnicím, provádí kontrolu např. podpisových vzorů a jejich aktualizace, dodržování postupů ve směrnicích např. o oběhu dokladů, o finanční kontrole. Spolupracuje při tvorbě nových vnitřních směrnic.
-
Kontrola dodržování obecně závazných vyhlášek vydaných obcí, především zda byla seznámena veřejnost na obecní desce, vyhlášení v míst. rozhlase, jak se vede evidence na úřadě a je prováděna kontrola jejich dodržování.
-
Kontrola knihy docházek,kontrola čerpání náhradního volna v návaznosti na práce přesčasových úvazků zaměstnanců obce.
-
Kontrola vybírání všech poplatků + upomínek. (poplatek za psy, odpady, vodu, nájmy a pronájmy)
-
Kontrola provedených inventarizací.
-
Vyjadřuje se k peticím, stížnostem a připomínkám od občanů
-
Kontrola náležitostí uzavřených smluv a dohod O.Ú. + občané.
-
Z každého jednání pořizuje zápis
-
Plní další kontrolní úkoly, jimiž je pověřilo zastupitelstvo obce a jsou podchycena v usnesení z jednání ZO.
O provedené kontrole výbory pořídí zápis, který obsahuje, co bylo kontrolováno, jaké nedostatky byly zjištěny a návrhy opatření směřujících k odstranění nedostatků.
Zápis podepisuje člen výboru, který provedl kontrolu, a zaměstnanec, jehož činnosti se kontrola týkala.
Výbor předloží zápis zastupitelstvu obce; k zápisu připojí vyjádření orgánu, popřípadě zaměstnanců, jejichž činnosti se kontrola týkala.
Složení výboru:
Předseda - Jitka Medáčková
Člen - Radek Mejzr
Člen - Ing. Pavla Hubalová
Finanční výbor
Pracovní náplní finančního výboru obce je:
- Provádění kontroly hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce
a) předkládá návrh rozpočtu obce na příští rok. Po provedení finanční kontroly příkazcem, správcem rozpočtu a účetní obce, předkládá svoje stanovisko zastupitelstvu obce.
b) projednává zprávu o plnění rozpočtu v průběhu roku a na konci roku
c) Provádí , projednává rozpočtová opatření , zvláště rozpočtová opatření týkající se úpravy závazných ukazatelů.
d) Projednává závěrečný účet obce a vyjadřuje se ke zprávě z přezkoumání hospodaření. Svoje stanoviska předkládá zastupitelstvu obce.
- Provádí kontrolu pokladny po čtvrtletích, zkontroluje, vypracuje zápis v návaznosti na §119 zákona č. 128/2008 Sb., o obcích , který projednává se starostou a předloží ZO.
- Hodnotí způsob využívání věci v majetku obce, navrhuje prodej nebo pronájem tohoto majetku.
- Projednává a doporučuje různé formy financování (leasing, úvěr, pořízení zákl.prostředků)
- Podle zákona č.563/1991 Sb. o účetnictví § 33 odst. 8 kontroluje zajištění ochrany účetních záznamů a jejich obsahu před jejich zneužitím, poškozením, zničením, neoprávněnou změnou či přístupem k nim , ztrátou nebo odcizením. Dbá, aby k účetním dokladům neměla přístup žádná nepovolaná osoba , která nemá k provádění kontroly příslušnou kvalifikaci v oblasti hospodaření obce a příslušné oprávnění k provedení kontroly.
- Z každého jednání pořizuje zápis.
- Plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce a jsou uvedeny v usnesení zápisu z jednání zastupitelstva obce.
Členové finančního výboru byli seznámeni se zákonem č.250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů .
Složení výboru:
Předseda : JUDr. Milan Štosek, LL.M.
Člen: Jiří Fengl
Člen: Tomáš Hanzlíček